سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶ ق.ظ

درباره سايت

چه دعایی کنمـت بهتر از این / که خدا پنجره ی باز اتاقت باشد

بایگانی

نويسندگان

پيوندها

شبکه های اجتماعی

درد ، نوشت ...

 نــاگفته ها!


درد     ،   نوشت    ...

عشق به خدا. عشق. نماز.خدا.امام زمان. نظرم رو میگم.نظرت رو بگو.نماز میخونم.قرآن بخوان.خدایا من رو ببخش.توبه.انبه.

سلام بچه ها !

نمیدونم از کجا شروع کنم؟!

من تا یک ماه دیگه به اینترنت نمیام ...و مطالبم به روز نمیشه!

 نه شارژ ADSL م تموم شده ... نه لپ تاپم خرابه ! و یا هر علت دیگه ای که فکرش رو بکنید.

من به خاطر این که خیلی کم وقت میکنم به اینترنت سر بزنم، وقتی یه وقتی پیدا می کنم، طولانی میشینم. شاید 3 یا 4 ساعت!!! و همه ی کارای عقب موندم رو انجام میدم.

دیشب من یه فرصت پیدا کردم برای وصل شدن به نت. ساعت 10 نشستم و 2 و 30 دقیقه ی نصف شب بلند شدم...

امـــــــــروز نمــــاز صبـــــحم قضا شد ...

 یه غم بزرگی نشسته توی سینم. خیلی دارم اذیت میشم... میدونید چرا؟ آخه من خیر سَرَم با نوشته هام سعی می کنم خیلی ها رو با خدا آشتی بدم، ولی ... امروز خودم برای یکم خواب بیشتر، با خدا قهــــر کــــردم!

هرچند قهر من با خدا (نه خدا با من) چند ساعت بیشتر طول نکشید، ولی یک لحظش هم یه عمر میگذره برای آدم...

مـــــن خودم رو تنبیه کردم که تا 1 ماه به اینترنت سر نزنم ! و نخواهم زد ان شاالله... سیم کابل رو هم دادم به داداشم و بهش گفتم تا 1 ماه دیگه به من تحویل نده ...

چقدر خوبه که آدما توی همچین موقعیاتی بیان و خودشون رو با چیزایی که دوست دارن محروم کنن. اونوقته که ثابت می کنیم که : « ...خدایا تو برای من از چیزایی که دوست دارم مهم تری ... راست میگم اینم نشونش ! ببین n وقت خودم رو از این چیزی که دوست دارم محروم کردم...»

باور کنید همینجوری آدم سازی صورت می گیره! با مبارزه با خودمون...

بچه ها بیاید این چیزا برای ما مهم باشه. نماز قضا شدن کم غفلتی نیست ! حتی نماز صبح که شاید زیاد دست خود آدم نباشه ... وقتی بگیم که :« خب چیز خاصی نشده فقط یه نماز ازم قضا شده، گناه کبیره که نکردم !! »

نه! این جوری نیست. خیلی هم چیزی شده! مگه گناهایی که میکنیم جز با غفلت صورت می گیره؟ اونم برای ما مسلمونا که حداقل خدا رو قبول داریم. ما نمیایم از روی دشمنی با خدا گناه بکنیم !! میایم؟! همش از روی غفلته ! حالا یه وقتایی غفلت کوچیکه، یه وقتایی غفلت بزرگ !!!! یه وقتایی منجر میشه یه واجبمون رو (از روی غفلت کوچیک و غیر عمد) انجام ندیم؛ یه وقتایی باعث میشه یه گناه بزرگ انجام بدیم...

ما از اول نمیایم بریم که بانک بزنیم ! اول از پسته کِش رفتن از بقالی کوچه شروع میشه ، بعد از جیب بابا ، بعد از کیف بچه های مدرسه ، بعد جیبشون، بعد جیب بری ، بعد ... تا به بانک میرسه ، و انتهاش هم میشیم خــــــــاوری !!! 3000 میلیارد ناقابل اختلاس می کنیم !

شیطون میدونه که ما خدا رو دوست داریم. با ما یه جور رفتار نمی کنه که بفهمیم الان داریم با خدا دشمنی میکنیم . سعی می کنه کم اهمیت جلوه بده. وقتی چیزای کوچیک (مثل نماز صبح قضا شدن) برامون کم اهمیت شد، سعی می کنه بره سراغ بزرگ تر ها ... و تا به بزرگترین ها (گناهان کبیره) برسه ...

مثل اصل روانشناسی "قورباغه ی داغ"... این جا بچه های روانشناسی بنده رو تائید می کنن.

یه قورباغه رو میذارن توی آب سرد. قورباغه وقتی آب داغ بشه فلج میشه. خیلی خیلی کم کم آب رو گرم میکنن تا این که جوش بشه. یه دفعه قورباغه به خودش میاد که اِاِاِاِاِ آب داغ بود، فلج شده رفته ...

ما هم همینطوری هستیم. کم کم داغ میشیم تا این که میبینیم از لحاظ معنوی و ارتباط با خدا فلج شدیم ...

خواهش می کنم این مطلب رو یکم بیشتر روش فکر کنید ...

تا یک ماه بعد ...

یاعلی

دیگه نماز صبحم قضا نمیشه.خدا رو دوست دارم.عشق به خدا دارم.امام زمان رو دوست دارم.خدایا دوست دار م وخدا یا من رو ببخش.

نظرات (۱۲)

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز!!!!
      گه وقت شد به خودم فکر می کنم !
      و بعد برای دیگران دعا !
      و بعد برای خودم !
  1. سلام
    ببشخید که پست تبلیغاتی میدم.قبلا توی بلاگم نظر داده بودید گفتم اگه بهتون این خبر رو بدم بهتره.
    فقط خواستم بگم  که آدرس وبلاگ من از:
    m-nazari.blog.ir
    به
    m-nazari.ir
    تغییر کرده است.
    موفق و موید باشید.
    یاحق
  2. خبرنامه
    سلام بروزم با طرحی
    سال تولید ملی؟
    :داریم به روزهای آخر سال تولید ملی می رسیم، اما باز هم دریغ از یک حرکت اساسی…
    http://www.sarbaz41.blogfa.com/
    منتظر نظرات ارزشمندتون هستیم
  3. سلام
    به نظر من بجاش سه روز روزه بگیر تا حالت جا بیاد
    اگه تکرار شد بکن یه هفته اون وقت دیگه قضا نمی شه
    اگه وقت کنید و به وب ما تشریف بیارید خوشحال می شیم
    در مورد لینک هم نظرت رو بگو
  4. سلام علیرضا جان واقعا وبلاگ عالی و پرمحتوایی داری بهت تبریک میگم خوشحال میشم که به وبم سر بزنی و باهات تبادل لینک و لوگو داشته باشم اگر موافق بودین لطفا منو با ✯ 313ستاره ✯ لینک کنید بعد به بفرمایید با چی لینکتون کنم اینم کد لوگوی من لطفا توی وبتون قرار بدین و کد لوگوتون رو بفرستید

  5. سلام. تو واقعا ...

    منم تا حالا خیلی شده که نماز صبحم قضا بشه. ولی اینجوری بهش فکر نکرده بودم

    ممنونم که اینطوری نوشتی. منتظریم تا یک ماه دیگه.
    • پاسخ:

      یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی