سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰ ب.ظ

درباره سايت

چه دعایی کنمـت بهتر از این / که خدا پنجره ی باز اتاقت باشد

بایگانی

نويسندگان

پيوندها

شبکه های اجتماعی

۸

چرا خدا جواب منو نمیده ؟!

    جوابـی نمـی شنویـم ؟!

 

 

یکی از دوستام بهم گفت:

 

 

مدتیه که خـــدا مرا فراموش کرده و جوابم رو نمیده ...

 

 

اگه حرف شما هم همینه حتما این مطلب رو بخونید !!

 

 

بهش گفتم :

 

 

 ببین! بعضیا مثل تو به چگونگی ارتباط خودشون را با خدا که توی زندگی هست توجه ندارن. یعنی فکر میکنن که یکی دو بار دعا کردن خدا باید جبرئیل امین رو بفرسته روی زمین پیش اون فرد تا بگه : ما پیغام شما رو شنیدیم !!! الان میایم برای استجابت دعا ! 

 

اگر این جور باشه که دیگه  اعتقاد به غیب ارزشی نداره. داره ؟ ایمان به غیب از لحظه ی نا امیدی شما از پاسخ شنیدن  شروع میشه ! ایمان به غیب یعنی من هیچی ندیدما؛ ولی قبول دارم که خدا شنیده و میتونه اجابت کنه. خدا فرشته نازل نمیکنه پیش ما، وحی  هم نمی فرسته . ارزش ما به اینه. به پیامبراش وحی نازل می کنه چون که اونا رو می شناسه! میدونه چیکارست ! یعنی میدونه اینایی که انتخاب میکنه برای پیامبری اگر به اونا وحی نازل نشه، یقینشون و اعتقادشون به خــدا همون قدری هست که بوده. نه یکم کم میشه و نه ذره ای زیاد میشه !

 

 

امیرالمومنین علی علیه السلام می فرماید: « اگر همه ی پرده های غیب بالا برود ، ایمان من یک ذره افزایش پیدا نخواهد کرد. »

 

 

 چرا اینجوری میگن ؟ چون ایمانشون خیلی بالاست!!! دیگه ته ته ایمانه !!!

 

 

 اونایی که مستجاب الدعوه هستن و خدا فوری جواب اونارو میده، همگی این مرحله را گذروندن. هر چه خدا اونا رو امتحان کرده، سربلند بیرون آمدن و گفتن: خدایا میدونم که تو هوای من رو داری. در روایت آمده: مستجاب نشدن دعا یکی از دلایلش ، ممکنه بدی انسان باشه . یکی از دلایلش ممکن است شدت علاقه ی خدا به انسان باشه، و این یعنی عشق بازی خدا با بنده خوبش؛

توی یه جای دیگه فرموده اند :« حُسن ظن داشته باشید به خدا (به مطلب نفوذ بد نزدن مراجعه بشه!)»؛ به خاطر همین ما باید از گناهامون توبه کنیم و بگیم : خدا دوستم داره و جوابم را نمی ده. بدونید که حتما خدا به شما علاقه داره. مثلا در سعی بین صفا و مروه دعایی داریم که میفرماید: خدایا حسن ظن من را به خودت زیاد کن. اگر اون دعای شما مستجاب بشه، اگر اینجا دعا کنی و مستجاب نشه میگی : خدا من را دوست داره به خاطر اینه!

 

 

 و اون (خــدا) میگه :تو پیش من بمون و از من درخواست کن تا یادم باشی؛ همیشه محتاجم باشی و کنار خودم ...

 

 

بعضی مواقع که خدا دعا رو خیلی خیلی زود مستجاب میکنه، برای بعضی آدم ها ! به خاطر این که سریع از درگاه خدا بره، چون روایت داریم : به او بدهید که برود. این آدم درستی نیست . نمی خواهم صدای او را بشنوم. در این دنیا به او بدهید که آن دنیا طلبی نداشته باشد ... (البته این برای کسانیه که با خدا رفیق نیستند )... و اینه جواب اینکه میگن چرا کسانی که به خدا اعتقاد ندارن و متدین نیستند غرق آسایش هستند؟! چون این دنیا برای اونها همه چیزه ! و آخرتشون .....!

 

 

ولی وقتی گرفتاری که برای مومن پیش میاد ، علامت محبت خدا به اونه که دعوت و دعای اون رو زود اجابت نمیکنه. و میذاره ک مدتی طول بکشه، چرا ؟ چون دوست نداره که از درگاهش بره.

 

تازه ما باید به این فکر بکنیم که آیا این خواسته ی ما اصلا شرعی هست ؟ اصلا توی چارچوب دین قرار میگیره ؟ یا اصلا به صلاحمون هست ؟ مثلا طرف میخواد که خدایا فلان دختر به من پا بده (!). خب مطمئنا خدا نمیاد این کار رو بکنه. مگر اینکه خود طرف به هر راهی دست بزنه تا به هدف پلیدش برسه. و شیطان هم کمک میکنه..

یا یکی مثلا کلی پول میخواد. ولی نمیدونه ک وقتی پولدار بشه کلا دین و خدا و همه چی رو میذاره کنار و فقط به فکر سواحل آنتالیاست... 

خیلی ها بدون این که در زندگی تلاش کرده باشند فقط از خدا میخوان که حاجتشون رو بده ! مثلا میگه چرا خدا به من ماشین نمیده ! خداییش خیلی درخواست کودکانه ایه ! باید هرکسی که میخواد به جایی برسه و به چیزی برسه باید تلاش کنه . این قاعده عالمه!
یکی از چیزهایی که تو ذهن خیلی ها مطرحه اینه که عااااقا ! چرا آدم های اروپایی مثلا به کلی چیز رسیدن تو زندگیشون ولی ما هیچی ! ؟؟؟

جوابش خیلی راحته ... اگر انصاف داشته باشیم میدونیم که اون ها خیلی بیشتر از ما دارن کار میکنن و تلاش میکنن برای زندگیشون؛ ولی ما چی؟ چسبیدیم به یه سری علافی هایی که واقعا عقب انداخته ما رو ! مثل کلش !  میتونیم این علافی ها رو در زندگی پیدا کنیم؛ که اگر بجای اون ها به فعالیت های اقتصادی مثلا میپرداختیم کلی موفق بودیم....

ماها فکر کردیم که همین که ایمان اوردیم دیگه تمومه! خدا همه چی رو ردیف میکنه! ولی اینطور نیست واقعا ! هرکسی هرچقدر تلاش کنه به اون نتیجه میرسه. ولی خدا آرامشیه که باید درون خودمون جستجوش کنیم. ما باید از خدا آرامش بخوایم، نه آسایش ... 

 

 

و یه چیز دیگه هم بگم و تمام !
یه پسر کوچیک وقتی از پدرش میخواد که براش تفنگ بخره، پدر هیچوقت درخواست پسرش رو اجابت نمیکنه ! چرا ؟ چون میدونه که به محض دریافت تفنگ یا بلایی سر خودش میاره و یا بلایی سر دیگران ...

حتی اگه پسر کلی گریه کنه و بگه که تو بابا منو دوست نداری ! به من نگاه نمیکنی؛ من برات مهم نیستم و .............   باز بابا براش نمیخره ! چون دوستش داره ... و بچه هنوز نمیفهمه که براش بده این خواستش ! ولی به مرور زمان میفهمه ... این زمان میتونه 1 سال و یا 30 سال طول بکشه ... 

 

یاعلی

کانال تلگرام ناگفته ها :

 https://telegram.me/joinchat/AajeND8kFdb29nmuWMDhSw

نظرات (۸)

  1. خیلی ختم برداشتم چندتا چندتا باهم ختم برمی دارم کاش لااقل جواب یکی از ختمام رو می داد من به امید اون تو این عرصه پا گذاشتم خودش هم می دونه ولی وسط کار یهو هاج و واج من گذاشت.
    اماما می گن صبر داشتن مشکلات داشتن کدومشون بی کاری کشیدن کدومشون مستاجری کشیدن 

    • پاسخ:

      اگه دوست داری بدونی کدوماشون بیکاری کشیدن یا ........ برو تاریخ رو بخون عزیز دلم ! دست های امیرالمومنین از کار زیاد پینه بسته و ...... مشکل اینجاست که ما از دین اشتباه برداشت میکنیم و اشتباه بهمون میگن!
      فکر کردیم صرف گفتن یه ذکر و اینا مشکل رو حل می کنه! اگه اینطوری بود که هیچ پیشرفتی در هیچ جای عالم انچام نمیشد. باید با فکر عمل کرد و با تلاش نتیجه  گرفت و توکل چاشنی همیشگی کارها باشه!

  2.  من خیلی وقته از لطف خدا ناامید شدم . دیگه نماز نمیخونم خدایی ک ناله ها مو میشنوه و جواب نمیده خدایی ک قادره ولی عادل نیست رو نمیخوام خدا یا هاشا ازعدالتت
    • پاسخ:

      نا امید نباشید ......
      سعی کنین تا میتونین خودتون مشکل رو حل کنین. اگه که حل نشد مطمئن باشید که صلاحی در کاره. ما واقعا نمیدونیم چی به خیرمونه ...؟!
      عدالت هم به معنای برابری نیست . فراموش نکنین ! برید و معنای لغوی عدل رو از لغتنامه پیدا کنین !

  3. ولاچی بگم من ۳۰ ساله دارم دعامی کنم برای زندگی بخورونمیر اماکوگوش شنوادیگه دارم به بی عدالتر اوشک می کنم اوواقعاظالم است رفیق ظالمان است


    • پاسخ:

      نا امید نباشید ......
      سعی کنین تا میتونین خودتون مشکل رو حل کنین. اگه که حل نشد مطمئن باشید که صلاحی در کاره. ما واقعا نمیدونیم چی به خیرمونه ...؟!
      عدالت هم به معنای برابری نیست . فراموش نکنین ! برید و معنای لغوی عدل رو از لغتنامه پیدا کنین !
    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز . ممنونم از نظرتون ...
      فکر میکنم شما دلیل حل نشدن این مسئله رو متوجه شدید ....  
      دقیقا چیزی که گفتید
      مشکل اینجاست که ما گوش هامون رو از حرف ها پر کردیم، به جای اینکه بهشون فکر کنیم .... و براشون راه حل پیدا کنیم

  4. حسین جعفری

    سلام عزیزم  وبلاگ خوبی داری  .بالاخره همه  حاجت وگرفتاری داریم وخدا هم کارخودشو میکنه  .همیشه  انسان برای رفع مشکلاتش به  کسی که  قدرت .ثروت.نفوذ.عظمت.سخاوتو....رومیاره  وگاها توقع هم داره اما خدا که  قدرت مطلق وصاحب ومالک جهان است میتونه مشکلات را به راحتی حل کنه  وما بعنوان بنده حق داریم ازاوتوقع داشته باشیم چون به خواست واراده او به دنیا امدهایم  پس منطقیه ازاو طلب کنیم  ووقتی چیزی که خواستیم  نمیده وما هم عقل کل نیستیم  ناراحت ومایوس وناامید میشیم  .البته من قصد ندارم به خدا راه حل نشان بدم فقط میگم خدای مهربونم  من عجولم وپناهم تویی  کارمو رابنداز 
    • پاسخ:

      سلام 
      درست 
      ولی ما همه چیز رو نمیدونیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی