جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۴:۵۹ ب.ظ

درباره سايت

چه دعایی کنمـت بهتر از این / که خدا پنجره ی باز اتاقت باشد

بایگانی

نويسندگان

پيوندها

شبکه های اجتماعی

۵

خوشرویی

 نــاگفته ها!


خوش رویی !!

 

توی خیابون تصادف میشه. دو طرف میان پایین. طرف اول قبل از هر صحبتی و نگاهی بدون قضاوت هرچی بد و بیراهه  نثار طرف دیگه می کنه! و طرف دوم هم چند تا روش میذاره و به طرف اول تحویل میده! و همینطور ادامه پیدا می کنه... کلی ترافیک میشه؛ حرمت دو طرف شکسته میشه و فضای اون منطقه جو بدی به خودش میگیره و هزارتا اتفاق ناخوشایند دیگه که اعصاب همه رو خورد می کنه می افته ... فقط و فقط به خاطر یه تصادف کوچیک (یا حتی یکم بیشتر).

آخه چی میشه... که این دو طرف بیان اول یه نگاهی بندازن و با خوشرویی و آرامش قضیه رو حل کنن. یا اصلا اگه به نتیجه ای نرسیدن زنگ بزنن افسر بیاد؛ ولـــی تند خویی نکنن !

باور کنید اگه که بیایم از همین جاهای کوچیک شروع کنیم، کم کم به مشکلات بزرگمون هم می خندیم!

نمیدونم تا حالا با فروشنده ی خوش رو مواجه شدید یا نه؟! خداییش آدم دوست داره که همش بره و ازش خرید کنه. اصلاً از خریدش لذت می بره!

هر کدوم از ما هم به نوعی با یه قشری از مردم در ارتباطیم. اگر هرکسی به نوبه ی خودش با طرف مقابلش خوشرفتاری داشته باشه باور کنید، جامعه ای که توش داریم زندگی می کنیم گلستان میشه !

حضرت زهرا (سلام الله علیها) درباره خوش رویی و خوش برخوردی فرمودند: تبسّم و شادمانی در برابر مؤمن موجب دخول در بهشت خواهد گشت، و نتیجه تبسّم در مقابل دشمنان و مخالفان سبب ایمنی از عذاب خواهد بود...

بیایید خوشرو باشیم !

نظرات (۵)

  1. سید محمود قریشی زاده

    آقای علیرضا خوش منظر من قریشی هستم.
    توی کانون تبیان و پایگاه شاه حمزه ی قم. داستان قشنگی بود،ولی اون عکس کی بود
    • پاسخ:

      سلام
      پسر شهید احمدی روشن . علیرضا ...
    • پاسخ:

      خواهش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی