جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۰۶:۰۰ ب.ظ

درباره سايت

چه دعایی کنمـت بهتر از این / که خدا پنجره ی باز اتاقت باشد

بایگانی

نويسندگان

پيوندها

شبکه های اجتماعی

رابطه دختر و پسر !

 نــاگفته ها!



پست پر سر و صدای

رابطه دختــر و پســر

(پستی که بیشتر از 240 نظر داشته ! لینک نظرات)

شمایی که الان یه دفعه نگات به این تیتر جذّاب افتاد و کنجکاو شدی ببینی که این پست درباره ی چیه و چی میخواد بگه! اگه فکر می کنی که رابطت با جنس مخالفت ضرری به زندگی الان و آیندت نمیزنه، بهتره یه نگاهی به این پست بندازی تا شاید نظرت کمی عوض بشه!! اینم بدون که قضیه رو کاملاً خودمونی و دورهمی نوشتم نه از سر دین و احکام و این قضایا! قول قـــول! اگر که اینجور نبود آخر پست برام فحش بنویس...  باشه؟!

 

و امــّـا قضیه ی رابطه دختــر و پســر

توی این بخش می خوام از یه دید کلی به این قضیه نگاه کنم و چند اثر بد این رابطه ها رو توی زندگی آیندمون بیان کنم. بازم تاکید می کنم کاملا عقلانی و خودمونی، نه از سر دین و احکام...

   به این دلیل که مخاطب -که شما باشید- شاید بگید که دین ما توی این بخش کمی سختگیرانه عمل کرده. ولی من میخوام یه جورایی خودتون رو قاضی قرار بدم که بهتون اثبات کنم دینمون خیلی کارش درسته و مو، لای درزش نمیره و بیخود یه حرفی رو نمیزنه...

و اما بحثمون...

ببینید این رابطه ی بین دختر و پسر که شاید از همین فضای مجازی اینترنت یا هزار راه دیگه شکل بگیره 4 تا جهنم توی دل دو طرف ایجاد می کنه. البته بگم که این جهنم ها دنیایی هستند و فعلا کاری به آخرتی اون نداریم.

اولین جهنم اینه: کسانی که چشمشون بی حیاست و باعث رابطه می شن توی دل خودشون یهجهنم درست می کنن. این جهنم، جهنم نا کامی نام داره. چشم می بینه ، دل هوس می کنه اما دسترسی بهش نداره در نتیجه ناکام می مونه. وقتی ناکامی ها روی هم انباشته می شوند، به نظر شما این جهنم نیست ؟؟؟

دومین جهنم، جهنم ترس از افشا شدن، یا همون لو رفتن نام داره. آقا پسر یا دختر خانم یهرابطه ای داشته، حالا مثلا رفتند خاستگاری، همش دلهره دارند که نکنه اون رابطه ی قبلی که من داشتم لو بره!!! و یه دفعه خاستگاری به هم بخوره!!! این هم شد جهنم دوم.. ترس از افشا شدن.

جهنم سوم سوء ظن هست که یه جورایی بعد از اون جهنم دوم هست و کار از کار گذشته و ازدواج صورت گرفته. دختر خانم و آقا پسر کنار هم قرار می گیرند. چون که مثلا آقا پسره یهرابطه داشته، به خاطر آلودگی خودش به خودش می گه که نکنه این هم رابطه ای داشته ها !!! در نتیجه سوء ظن، بی اعتمادی و تجسس در زندگی فرد شکل می گیره  و میخواد که زیر و بم طرف مقابلش رو در بیاره... این هم از جهنم سوم...

و اما جهنم چهارم که اون هم توی زندگی شکل می گیره جهنم مقایسه نام داره. بر فرض بگیم که دو طرف یه رابطه ای داشتند، به محض این که یک ناملایمتی پیش بیاد زن یا مرد همسر خودش رو با دوست قبل از ازدواجش مقایسه می کنه و خدایی نکرده کار به بحث و جدل می رسه و باز هم خدایی نکرده کار به طلاق...

و اینها همه و همه بر اثر یک غفلت و هوس رانی بوجود میاد و زندگی مشترک، که میتونه زندگیدو طرف رو به بهشت تبدیل کنه به جهنمی تبدیل می کنه که دو طرف توی اون میسوزند...

حالا بماند که همه ی این کار ها هیزم های جهنم اخری هستند. ولی من به خاطر این که قول داده بودم بحث رو دینی نکنم واردش نشدم.

حالا باز هم قضاوت با خودتونه که آیا یک رابطه که آخرش هم سر افکندگی در دنیا و اخری هست بهتره یا یک زندگی، با لذت های حلال و بدون هیچ جهنمی توی دلامون ؟؟؟

قضاوت با خودتونه... ممنون میشم اگر که نظرتون رو درباره ی این یادداشت بگید.

 

 

نظرات (۲۹)

  1. سلام من درگیر یه رابطه شدم نمی خوام ازدواج کنم ولی چون طرفم خیلی دوستم داره نمیتونم بهش بگم جدا شیم لطفا کمک

    حرفاتون عالی بود

    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز
      والا چی بگم ؟!
      شما هیچ ردی از خودت نذاشتی ک بتونم بهتون پیام بدم شخصی....
      چون بعضی موارد هست ک فقط باید از شخص خودتون پرسید
      ببینید غالب پسر ها از عشق میگن ولی چیزی جز هوس نیست

      اگر کسی واقعا شما رو دوست داشته باشه... دقت کنین گفتم شما رو ! نه جسم و زیبایی و ظاهر شما رو ! مطمئن باشید ک برای ازدواج اقدام میکنه.
      و اصلا ارتباطتو گسترش نمیده، چون میدونه به ضرر شماست و فکر و ذهن شما رو درگیر خودش میکنه و شما دیگه روال عادی زندگی رو نخواهید داشت...
      اینه عشق واقعی و محبت خدایی!
      و اگر واقعا دوستش دارین باید بهش بگین ک رسمی اقدام کنه و دیگه تا بطور رسمی وارد نشه شما باهاش ارتباط ندارین ! و اینجاست ک معلوم میشه عشق واقعی بوده یا ..... هوس !!!!
  2. کاملا حق با شماست 

    و بعد ازدواج هم احساس خوبی ندارن....
    بازهم همون دلهره همیشگیشون ک مبادا همسرم بفهمه !
    • پاسخ:

      بزرگوارید .....

      یاعلی
  3. سلام مرسی از حرفات.همش حقیقته بقیه هم با پاک بودن عشق و ....خودتونو گول نزنید.
    اگه واقعا پاکه و خواهان هم هستید برای ازدواج با هم تلاش کنید و پسر خودشو به شما ثابت کنه.بازم مرسی
    • پاسخ:

      ممنون
      نظر لطفتونه ...
      کاملا لایک ...
  4. باسلام،

    وبلاگ «تســــــــــنیم» با مطلبی تحتِ عنوان «"گزینه"ای در برابر "گزینه‌ها"ی روی میز...» بروز است.

    حضور و نظر شما دوست گرامی را ارج می‌نهیم.

    و من‌الله التوفیق

    یاعلی ...

  5. سلام دوست گرامی

    یکی از مسائلی که درباره عید نوروز مطرح است این است که آیا این روز مقارن با عید غدیر قمری است یا خیر؟ برای حل این مسئله، مطلب کوتاه زیر را مطالعه کنید و بعد خودتان نتیجه مقاله را به صورت آنلاین با مبدل تاریخ محاسبه نمایید.
    http://ghasedoon.blog.ir/post/35
    یاعلی

  6. خیلی خوبه من بچه اخر خونواده ام عینا اینارو تو زندگیه برادرم دارم مببینم دیگه واسم عبرتیه برا خودش
  7. سلام...
    هنوز فرصت نشده ک مطالبو بخونم.. ولی خیلی دوست داشتم با بچه های بیان آشنا بشم و وبلاگشونو ببینم... بروز شدین و دوست داشتین ب من هم سر بزنید من سروده های خودمو توی وبلاگم میذارم.. خوشحال میشم نظرتونو بدین...
  8. واقعا منکه توی 4تا جهنمی که وا3 خودم درست کردم گیر افتادم ولی تا کسی خودش تجربه نکنه وسرش به سنگ نخوره ادم نمیشه

  9. سلام
    این آخرین پستم
    اینبار جای حرف زدن من جای حرف زدن شماست
    برام بنویس دریغ نکن
    نیازمندم
    • پاسخ:

      چی بنویسم ؟؟؟؟؟!
  10. سید یوسف

    عالی بود استاد،عالییییییییییییییییییییییییییییی.

    • پاسخ:

      ما که استاد نیستیم !!
      ولی ممنون از لطفتون ............
    • پاسخ:

      علیک السلام
      نوش جان !!!!
      التماس دعا !
  11. سلام

    خداییش حرفاتون به جا بود

    خوشم اومد.تازه دل ادمم هرزه میکنه که هرروز با کسی باشه

    خوشحال میشم به وبلاگ من سر بزنین و نظر بزارین

  12. سلام
    علیرضا جان شما پایه ریز که چه عرض کنم
    فکر رحماءازشما بود وگرنه من هیچ وقت تو فکرکار فرهنگی دیگه نبودم
    خدارا شکر جلسه ی امشب را باید میدی چه قدر عالی بود
    عکسای هیات را آن بودی برات میزارم
  13. با سلام،ولی استاد بزرگ شما نگفتید چه رابطه ای،منظورتون یه رابطه ی عادیه یا نه یه رابطه ی
    خیلی خیلی صمیمی؟
    بعدش یعنی شما معتقدید دوست داشتن کسی که لایق دوست داشته ،از روی ویژگی های ظاهریش بلکه بخاطر قلب پاک،حیا و صاف و سادگی ،یه گناه ،اونم یه گناه بزرگ به حد ساخت جهنم
    • پاسخ:

      سلام دوست عزیز. تمامی رابطه ها از یه رابطه عادی شروع میشه ؟!! کدوم هوس یا عشقی یه دفه ای بوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      کسی که لایق دوست داشتنه کسیه که خدا توی دلشه  !!!!! 
      قلب پاک رو هم اصلا نمیتونی شما تشخیص بدی
      باور کن اکثر این هشدار ها به خاطر اینه که پیشگیری کنیم از اتفاق گناه ..................
      اگه عشق خدایی و پاک و صاف و با حیاست خب از طریق ازدواج اقدام کنید .......


      کاش یه ردی از خودتون بذارید تا بتونیم خوب بحث کنیم 





  14. سلام علیکم

    واقعا خسته نباشید به خاطر مطالب پر و پیمونتون. از خوندن مطالبتون واقعا لذت می برم.

    کاملا درست و عقلانی است ادله ای که آوردید.

    در ضمن بنده میخواستم در قسمت مثبت های باحجاب هم براتون پیام بذارم اما نتونستم.

    مثل سایر مطالب وبلاگ این قسمت هم عالی بود

    خدا قوت

    اجرتون با حضرت زهرا سلام الله علیها

    التماس دعا

    • پاسخ:

      علیک السلام 
      مخصلیم ...

      وظیفمون رو ادا می کنیم ........

      یاعلی
      التماس جدی دعا ........
  15. با سلام و تشکر از مطلب خوبتان

    به نظرم بایستی فرهنگ نترسیدن دختران از پسرای ایرانی ترویج پیدا کند  مثل قدیما که پسرا تعصب دخترای محله را داشتند عین ناموس خودشان

    • پاسخ:

      آخه بدبختی اینه که پسرا ترسناک شدن عزیز من ××××××
      قبلا نیست ......

    • پاسخ:

      ممنونم قابلی نداشت .
    • پاسخ:

      سلام 
      شرمنده من کم میام اینترنت

    • پاسخ:

      سلام
      باور کن اصلا وقت ندارم 
      ولی چشم
  16. سلام دوست عزیزم
    ازشما دعوت میکنم تا به وبلاگمون بیاین,با مطلب جدید "حجاب" بروزم.
    خوشحال میشم تشریف بیارید. 
    • پاسخ:

      دم خودت گرم !
  17. سلام
    خسته نباشید .
    میلاد با سعادت امیر مومنان بر شما مبارک .

    با طرح جدید بروز هستم . خوشحال میشم سر بزنید .

    یاعلی ع

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی